Vi tager naturligvis altid udgangspunkt i jer og jeres udfordringer, men vi har alligevel udviklet en række faser, som de fleste projekter gennemgår i deres projektforløb. Derfor er DTO den perfekte samarbejdspartner indenfor transportrådgivning og logistikrådgivning.
”Det er vores erfaring at et grundigt forarbejde fører til de bedste resultater, og her på siden kan du se et projektforløb fra start til slut.”
Før det egentlige projektforløb starter, udfører vi en foranalyse.
”Vi vurderer det samlede besparelsespotentiale baseret på jeres nuværende situation, og ønskerne for fremtiden.”
Når vi har fundet ud af at vi kan løse jeres udfordringer ved hjælp af en transportoptimeringsproces, udarbejder vi en detaljeret projektbeskrivelse med:
Her indsamler vi yderligere data og har typisk en interviewrunde i denne fase, for at få det størst mulige indblik i jeres transportflow. Herefter kan vi sætte fingeren på de processer, hvor der vil være flest besparelser at hente.
”Vi ser både på interne og eksterne processer, og denne fase vil typisk munde ud i en ny transportstrategi og en række logistikforbedringer formet som et beslutningsoplæg.”
Når vi har fastlagt den nye transportstrategi i samarbejde med dig, går vi i gang med at udarbejde udbudsmateriale. Når vi sammen har fastlagt materialet, tager vi i denne fase kontakt til transportører for at benchmarke og forhandle, så vi er sikre på at du får den bedste optimering. Når vi sammen har fundet den bedste løsning, underskriver vi de nye rammeaftaler med jeres nye transportører.
Nu er den nye strategi og de nye aftaler klar til implementering, og vi er hele tiden med jer i implementeringsfasen.
”Vi har fokus på nøgletal og aftaler, så projektet kommer godt fra start.”
Efter implementering slutter vi af med en evalueringsrapport, hvor vi gør status over: