Fakturakontrol

Har du brug for hjælp med fakturakontrol?

Typisk modtager man flere fakturaer fra forskellige transportører, og ofte er det det hurtigste at betale dem uden at gennemgå dem i detaljer og kontrollere, at udgifterne stemmer overens med det registrerede på papiret.

DTO overtager alt i forbindelse med transportørfakturaerne. Det eneste I skal gøre er at bogføre og betale fakturaen.

DTO udfører følgende opgaver:

  • 100% kontrol af lager og alle sendinger i henhold til aftalte priser på søfragt, luftfragt, kurer- og landevejstransport
  • DTO har al dialog med transportører og sikrer, at alle afregningsfejl bliver korrigeret og krediteret
  • Ved nye markeder vurderer vi om priserne er rimelige eller om de skal forhandles
  • Eventuelle nye tillæg bliver udfordret og fjernet såfremt muligt
  • Såfremt der er ukendte afvigelser, så vil DTO kontakte de respektive ansvarlige hos kunden

Alt hvad vi behøver er en kopi af kontrakten og prisaftalerne samt, at vi modtager faktura og sendingsstatistik i Excel fra transportørerne månedligt.

Vi vil fra vores side undersøge for fejlfakturering, manglende fordelsberegning og konsolideringsfejl samt måle på gevinsten ved at benytte DTO som jeres samarbejdspartner.

Du kan læse mere om fakturakontrol her.

 

Hvad kan du forvente?

Der findes typisk fejl for 1-3% af fakturabeløbet, hvilket giver vores kunder en positiv payback. Derudover, spares der internt tid, da ikke længere skal forsøge selv at finde tid til dette.

Over tid forsvinder de større fejl, men fejl fortsætter typisk i hele aftaleperioden og nye tillæg kommer til, som skal udfordres med fakta og detajlekendskab. Derfor er vi fast leverandør på dette produkt.

 

Skal vi hjælpe jer med jeres fakturakontrol?

TOP
Kontakt os

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne

Din besked