Når du som virksomhed indgår en aftale med din transportør, kan der ske ændringer undervejs. Ændringerne er ofte i form af tillæg, på f.eks. vejskat, trængselsafgifter eller mangel på kapacitet.
Når tillæggene er indført, modtager du typisk en e-mail eller et brev fra din transportør, og det er her at din rolle er vigtig, som transportkøbende virksomhed.
Som transportkøbende virksomhed, skal man nøje vurdere, om det givne tillæg er relevant, ved at relatere det til sit eget behov. Det kan f.eks. være at der et tillæg på vejskatten i Belgien, men at du kun transporterer til områder af Frankrig, hvor dette tillæg ikke er relevant for dig.
Det er vigtigt, at du forholder dig kritisk til de givne tillæg, så du ikke kommer til at betale for noget du ikke bruger – tillæggene skal være relevante i forhold til din transport.
Hos Dansk Transportoptimering tilbyder vi vores rådgivning og ekspertise, så du ikke selv skal tage stilling til disse tillæg. Vi kan hjælpe med at vurdere tillæggets størrelse og relevans.
Sådan arbejder Dansk Transportoptimering
Det vi kan hjælpe vores kunder med er at:
- Sikre at de valgte transportører overholder jeres rammeaftaler
- Forbedre afregningsstrukturen
Vi har en lang række kompetencer, som vi bringer i spil alt efter projektet:
- Konceptudvikling
- Forbedringsprojekter
- Procesoptimeringer
- Transportudbud og efterfølgende transportaftaler
- Lager og logistikløsninger
- Ledelsessparring
- Interim management
Vi ser frem til at høre fra dig.