Oftest er det transportkøberen der tilpasser prisparameteret til sin transportørs. Det giver det bedste kalkulationsgrundlag for transportudbyderen – men hvordan passer det til din salgsstruktur?
Det skal du være opmærksom på
Ofte glemmer man i transportaftalen, at store destinationer bør prissættes separat, for at opnå de bedste tænkelige priser. Du skal derfor vurdere, om du har nogle hellæs destinationer der skal behandles separat, for at opnå den skarpeste rate.
Herefter vurderes den resterende del af leverancerne ud fra en mængdemæssig og geografisk anskuelse. Zonerne bør være så korte som muligt og ikke langt fra afsendelsesstedet. Der vurderes dette normalt altid på postnummerniveau.
Man bør ikke basere zoner på kilometerintervaller/-afstand, da entydighed omkring leveringssteder hermed mindskes. Herved vil eventuelle ubalancer ikke påvirke priserne, hvis man udelukkende fokuserer på afstand.
I nogle tilfælde kan det også betale sig at oprette zoner på enkelte destinationer.
Her gælder det især storbyer som Berlin og Paris grundet storby-problematik, mange liftleverancer, forvognsleverancer etc.
Det vi kan hjælpe vores kunder med er at:
- Sikre at de valgte transportører overholder jeres rammeaftaler
- Forbedre afregningsstrukturen
Vi har en lang række kompetencer, som vi bringer i spil alt efter projektet:
- Konceptudvikling
- Forbedringsprojekter
- Procesoptimeringer
- Transportudbud og efterfølgende transportaftaler
- Lager og logistikløsninger
- Ledelsessparring
- Interim management
Kontakt os på telefon 7594 4774