Vidste du, at hele 1-3% af dine fragtomkostninger typisk består af fejl på fragtfakturaen? Ofte betaler virksomhederne med det samme – uden at kontrollere, at udgifternes størrelse og antal stemmer overens med det registrerede på papiret. Hos Dansk Transportoptimering laver vi fakturakontrol for jer, så I kan spare penge.
Fakturakontrol helt i dybden
Typisk modtager man som transportkøbende virksomhed flere fakturaer fra forskellige transportører i løbet af en måned, og det nemmeste og hurtigste er at betale dem uden at gennemgå dem i detaljer. Kontrollen begrænser sig oftest til en delvis gennemgang af et par enkelte sendinger.
Hos Dansk Transportoptimering er der ikke noget, som hedder delvis kontrol. Vi kontrollerer alle sendinger 100%, og tilsikrer at nye destinationer også bliver korrekt forhandlede således, at disse ikke bliver uforholdsmæssigt dyre.
I får måske også nye tillæg, som er nemmere at godkende uden at tænke over, om de er nødvendige. Vi tjekker alle jeres fragttillæg og tilsikrer, at disse er markedsrelevante samt relevante for jer som kunde.
Fordelene ved fakturakontrol
Som transportkøbende virksomhed skal I udelukkende modtage og betale fakturaen. Dansk Transportoptimering tilsikrer fuld kontrol, og tilsikrer, at I modtager de kreditnotaer, som I bør.
Overordnet hjælper vi jer med at sikre, at de valgte transportører overholder jeres rammeaftaler. Vi forbedrer strukturen på jeres afregning og giver gode råd tilpasset jeres virksomhed, hvorved man kontinuerligt får konstruktiv og relevant sparring på transportområdet.
Vi hjælper jer på baggrund af en lang række kompetencer
Hos Dansk Transportoptimering besidder vi flere forskellige kompetencer, som alt efter projektets formål hjælper dig og din virksomhed med effektiv optimering, eksempelvis hvad angår fakturakontrol.
Kompetencerne består blandt andet af konceptudvikling, procesoptimeringer, transportudbud, transportaftaler, lager- og logistikløsninger, ledelsessparring og interim management.
Du kan læse mere om fakturakontrol her.
Kontakt os, fordi …
Ingen har lyst til at smide penge ud ad vinduet. Derfor resulterer et samarbejde med os også altid i mindre eller større besparelser – penge, som I kan bruge på at optimere jeres virksomhed på andre områder.